Saturday 2 April 2016

Catatan Kehidupan Singkat

Assalammualaikum warrahmatullahi wabarakatuh.
Sudah lama kita tak bersua dalam entry dan blog kali ini.
Hampir berbulan juga ye.
.
.
.
.

Maaf Nuha tak berkesempatan mahu menulis entry yang baru kerana banyak hal dan peristiwa yang Nuha sedang lalui terlalu sibuk sehingga melupakan blog ni.

Nuha sekarang dah berpindah tempat belajar ke tempat asal Nuha di pantai barat. Mungkin tiada rezeki untuk menimba ilmu dan bakti di tanah pantai timur. Takpelah, Nuha terima segala takdir yang sudah tertulis untuk Nuha.

Sekarang Nuha mabil aliran kemahiran di salah sebuah kolej kerajaan. Alhamdulillah selama 3 minggu Nuha belajar, banyak ilmu baharu Nuha dapat.

Semoga ade berkah di sebalik semua ilmu ini. Semoga boleh dijadikan manfaat kepada masyarakat dengan sedikit ilmu dan kudrat yang diberi oleh Allah yang Maha Esa.

Hidup Nuha sekarang banyak mengubah pandangan Nuha terhadap dunia sekarang. Apepun segala yang terburuk dan terbaik Nuha percaya ada hikmah di sebalik semua yang berlaku. Doakan Nuha baik2 sahaja ye. Aamiin.

Semakin Nuha menginjak dewasa. (Alhamdulillah dah 20 tahun sekarang ini. ) Nuha banyak berfikir tentang masa depan. Masa depan dunia dan akhirat.

Terbaca entry yang lama2 dulu. Nuha rasa nak tersenyum, gelak dan menangis. Ini baru sahaja apa yang Nuha tulis, apa agaknya catatan sebuah kehidupan yang Nuha bakal terima di akhirat? Tangan atau tangan kiri? ( tersedar penuh dosa dalam diri...)

Nuha masih dalam pencarian diri. Pencarian dunia dan pencarian hakiki. Keindahan dunia dan kesengsaraannya mengajar banyak perkara dalam kehidupan. Mohon kuat dalam menjalani kehidupan yang singkat ini berbanding akhirat yang panjang nanti.

Semoga semua pemca blog ini terus sihat dan sentiasa berada dalam redha Tuhan. Tanpa Tuhan, siapalah kita,

Sehingga bertemu di entry akan datang. In shaa Allah. 

No comments:

Post a Comment

Its About Me!

My photo
Lumut, Perak, Malaysia
Seluas dan sedalam lautan dunia pun masih tidak mencukupi untuk mengukur ANUGERAH ALLAH yang TIADA TERNILAINYA..

Translate

Cute Gingerbread Man