Tuesday 9 September 2014

Buku Aku Baru Beli..

Assalammualaikum warrahmatullahi wabarakatuh..

Ape khabar semua readers?? Sihat?
(rasa nak jawab? Jawab dalam hati jelah..)

Alhamdulillah..Sihat belaka.. 
(macam nampak je,kan?kikiki :P )

Ok, on around September 2014!
(bulan Zulkaedah..fiufiu~)  

Well, dah nak the end of the year of 1435 hijrah.. huhu sob..sob..

Sodihh...cozz why? Tak lama lagi nak masuk tahun baru..well umoq bakal berginjak setahun lagi.. 19 tahun.. (tahun hijrah ye...)

Amal berisi entah tidak.. Amal diterima entah ditolak..

Tiada siapa tahu,.. So sad..

**********************************

Tutup cita pasal atas nunn..saje opening story morry je..
 .
.
.
.
.

Well, nak citer pasal buku!

Aku baru je beli buku nihh kat kedai buku Popular kat Aeon Manjung. Ehemm.. 

Aku suka baca buku sebab arwah ayah aku pun memang suka baca buku berlambak-lambak buku dia kat atas rak.. So nak teruskan minat.. beli saje2 buat tambahan..

Buku dari tadi.. Buku ape ek?? Buku ni...

(karya Ustaz A. Ubaidillah Alias..)




    Aku beli ni pun sebab aku tengok drama dia kat TvAlhijrah..kuikuikui..
Walaupun skrip dia banyak jugak ler yang lari dari cerita asal dalam buku ni..Aku memang respect buku ni jalan cerita dia..MashaAllah! Terbaik! Tabarakallah!

 Pada asalnya aku ade gak beli buku sebelum tu..sajer kumpul koleksi..tambah-tambah pulak..ade gambar Imam Muda Nazrul Izwan lak kat kulit muka novel nih..
(kembang sat hidung.. Ustaz ni Tok Imam kat kawasan aku...)

So, ade la sikit bangga yang Tok Imam ni dapat jadi muka kulit novel Islamik camnihh.. Thumbs up!

Buku yang sebelum tuhh.. Buku nihh..

(Ni novel nombor satu..yang atas nunn nombor dua punya..)

   So belekss punya belekss.. aku terus beli on the spot..

Ade lagi yang aku beli..

Macam buku motivasi Dr. John Gray nihh..tapi bukan versi omputihla.. dah di translate ke Bahasa Melayu.. oleh Penerbitan PTS Millennia..



 Of cozz ade lagi karya dari PTS Millenia gak.. 

Karya Dr. Muhammad Suhadi,



Hebatnya Bangun Awal Pagi!

Huhuhu Gempak je baca..best!

Of cozz..sebelum terlupa..

Jeeng...jeng... karya Hilal Asyraf!

Sebelum Aku Bernikah!
(Ok jangan nak kata aku nak kawen ekk.. Aku memang nak kawen  tapi bukan sekarang.. :P)

 
 Hikhik..Banyak kan aku beli? Well habis RM100 aku on the spot withdrawal.. huhuhu..hari tu..

Tapi  untuk ilmu ape salahnya tak? Sesekali beli..

Lagipun bukan novel lagha.. novel berilmu jugak..

Tapi its up to u alls nk judge mcm mana pasal buku2 aku ni.. Just this is what i really interested in... (hancuusss grammar aku.. sob.sob..)

Nota kaki dan tangan: Pilihlah bahan bacaan yang meningkatkan akhlak dan moraliti buku bukan yang sebaliknya..

Diakhiri dengan tasbih kifarah...
Astaghfirullah hal azim 7x

"Segala yang baik datang dari Allah, Segala yang kurang baik datang dari aku sendiri.."

Jazakallahu khairan kathira sebab singgah kat blog aku ni.. ;) 

No comments:

Post a Comment

Its About Me!

My photo
Lumut, Perak, Malaysia
Seluas dan sedalam lautan dunia pun masih tidak mencukupi untuk mengukur ANUGERAH ALLAH yang TIADA TERNILAINYA..

Translate

Cute Gingerbread Man