Monday 14 April 2014

Citer Pasal Kahwin......


Assalammualaikum… huhu.. Sedih.. kadang2 terasa hati jgk ditanya2 makcik2 ni..

"Lepas belajar, kahwin ke?"
"Dah ada ehem2 ke?"
"Dah ada nanti, jangan lupa jemput pulak ye.."

Sedih je.. bukan ape.. Aku ni bukan taraf #andartu pun.. Mungkin  wajah tampak lebih matang dari usia sebenar tambah2 cara pemakaian  aku pun ada yang panggil  #makcik2.. selekeh je..hurmm..

Aku bukan orang kaya boleh beli baju cantik2.. Ada tu baju boleh  menutup aurat pun dah cukup syukur dah.. Niat nak bergaya? Ukur baju di badan sendiri lah kawan.... Sedar diri.. bumi kita berpijak, langit tu kita junjung.. (betul ke pepatah aku..ni..? erkk.. lantaklah..)

Cantik? Ayat superb yang aku memang langsung tak pernah dengar dari mulut sesiapa pun.. kuikui.. tapi alhamdulillah lengkap muka aku ni.. takde cacat mane2..
Tapi.. siapa tak ingin nak kahwin ye, dop?? Aku pun teringin.. hurmm tapi tu la tak nampak bayangan “jodoh” tu kat mana2.. (ade sesape nampak tak”jodoh”aku ni? Kot2 aku tertinggal kat mana2.. :P hikhik.. merepeksss jer…)
Mak aku cakap.. diri sendiri pun tak siap ape2 lagi.. nak kahwin.. Banyak benda lagi kena tahu sebelum nak kahwin.. Badan kena sihat wal afiat.. Nak buat kerja  rumah lagi.. Nak tunaikan “tanggungjawab” “zahir” dan “batin” lagi.. Dah siap ke?? (adesss kena tembak hidup2 tuu… terkono eden..)
Tapi.. ade betulnya cakap mak tuh.. Takde salah pun.. Yang salahnya kita remaja  sekarang ni.. Tanpa pantang larang.. main handas jer nak kahwin.. ( handas means terjah..bahasa aku  :P)
Ok, semua jangan gelak2 k.. aku tahu korang dah start gelak.. (Fine! dah 3 entry aku  merepeksss pasal kahwin jer… nampak sangat tengin  kat situ.. :P )
Hah! terkejut kau! Kasor la plak bahasa  aku.. :P sori.. salah teman.. Kahwin.. hurmm..mak aku cakap “happy” masa awal2 kahwin jer.. lepas “honeymoon” mula la macam2 era kehidupan berlaku.. Era Zaman Batu, Era Zaman Logam.. (perghh.. macam baca sejarah la plak.. :P) tapi itulah kenyataannya..  Kahwin ni bukan senang, yong, yob! ( macam berpengalaman jerr aku cakap..)
Apepun..ready2 la sebab jodoh ni boleh datang anyway dan anytime je.. Macam maut jugak.. Ajal, jodoh, pertemuan di tangan Allah juga..
Ok, nak merepek pasal kahwin ni sambung entry seterusnya la ye.. Kangg ade yang kata aku  tenginn..plak.. k bubye.. Assalammualaikum.. Happy reading! 

No comments:

Post a Comment

Its About Me!

My photo
Lumut, Perak, Malaysia
Seluas dan sedalam lautan dunia pun masih tidak mencukupi untuk mengukur ANUGERAH ALLAH yang TIADA TERNILAINYA..

Translate

Cute Gingerbread Man